Lila

1991 yılında modern makine parkı ile Aydın Örme San. Tic. A.Ş. kurulup faaliyete geçerken, yeni bir marka arayışına girilmiştir. Dömeks A.Ş. gibi geçmişi olan, satış ve pazarlamada mesafe kat etmiş bir şirket, Aydın Örme San. Tic. A.Ş üretim kapasitesini de arkasına alarak gücüne güç katmıştır. Bu gücün yansıması ise Aydın ailesinin kendi içinde benimsediği “ LİLA” markasını mefruşat ve dantel sektörüne kazandırmıştır.

1991’den 2000 yılına kadar LİLA Markalı Ürünlerin, büyük bir bölümü ihraç edilmiş ve ülke ekonomisine katkı sağlanmıştır. Laleli Piyasası ve Toptancılar üzerinden de Türkiye pazarında satılmıştır. Bu dönemde talep üretimin çok üzerinde olduğundan satış ve pazarlama sıkıntısı yaşanmamıştır.

2000 yılından sonra da Türkiye’de tekstil-mefruşat yatırımlarının artması, üretim ve rekabetin de artmasını beraberinde getirmiştir. Bu rekabet konjonktüre uygun olarak perakendeciye yönelik gelişim göstermiştir. Pazara satış yapan firmalar yeni stratejiler geliştirmek ve çağa uymak zorunda kalmıştır. LİLA, vizyonu ile Türkiye’de havuz grubuna kartela yapan ilk firma olmuştur. Hatta bu hizmeti kesim ile de desteklemiştir.

Ürünlerini pazarlara; bayilikler, yurt dışı ofisler ve acentalar kanalı ile sunmuş ve ulaştırmıştır. Bu dönemde Türkiye’de de distribüsyonu 15 ana bayi ile sürdürmüştür. Hem bayii hem de kendisi kazanmış ve sorunsuz yol alınmıştır. Ancak 2008’in sonlarına doğru ekonomik kriz başlamıştır. Kar marjlarının düşüp, rekabetin başladığı bu zamanda üretici yaşam savaşına girmiştir. Hem bayilerinin hem de kendisinin finans riskleri artmıştır.Toptan bayiliklerinin faaliyetleri de yavaşlamış, etkisini kaybetmeye başlamıştır. Bu nedenle kopmalar ve yeni arayışlar başlamıştır. Bunda taklit ürünlerin, kalite gözetmeksizin pazara girerek çirkin rekabetle bayinin alanını daraltması da etkendir.

Günümüzde şartlara uyan dört bayi ile de halen devam edilmektedir. Bölgelerinde bayileri ile diğer bölgelerde ise Dömeks A.Ş üzerinden ticari faaliyetlerini sürdürmekte ve pazarda yerini almaktadır. 2008 – 2009 yılları arasında geçmişten gelen perakende tecrübesi ile sektörde kısır döngü oluşturan rekabete girmemiş, kalite ve hizmet seviyesinden ödün vermemiştir. Bu nedenle de sektörde marka ve kalite değerini korumuştur. Ucuz Çin ürünleri ile fiyatta rekabetçi olmamıştır. 2009 – 2010 aralığında orta kesimin yaşam tarzına ve fiyat aralığına göre koleksiyon hazırlayan ilk marka olmuştur.

Türkiye genelinde perakendeci haritasını çıkaran ve satış noktalarında seçiciliği ile iç rekabeti önleyen ilk firma olmuştur. Belirlenen lokasyonda ikinci bir satış noktası ile anlaşma yapmamış, perakendecileri birbirleri ile rekabete düşürmemiştir. Yeknesaklık ilkesini tavizsiz uygulamıştır. Bu da sektörde güveni pekiştirmek adına ayrıcalık olmuştur. Çünkü rakipleri bunu hiçbir zaman gerçekleştirememiştir. Günümüzde avans verilen en güvenilir firma olmasının nedenlerinden biri de budur. 2011-2012 döneminde piyasadaki dalgalanmaları görerek bekle-gör stratejisi ile 2012-2013 koleksiyonunu hazırlamış ve bu zamana kadar yapılan kampanyaların çok daha üzerine çıkarak iddiasını bir kez daha ortaya koymuştur. Günümüzde LiLA koleksiyonu bu anlayış ile Türkiye’de 700 seçkin noktada tüketici ile buluşmaktadır.

LİLA ; modern ve trend çizgileri ile örme, dokuma, brode, baskı, stor - zebra perde sistemleri ve çeşitleri ile mağazalarda tüketici ile buluşmak üzere yerini almıştır. LİLA, hazırlamış olduğu 2013 kreasyonu ile de alternatifleri çoğaltarak hitap ettiği kesimin tüm yaşam alanlarını hedeflemiştir. İçeriğinde pastelden en canlı tonlara kadar trend renkleri bulunduran bu koleksiyon tüm çeşitliliği ile sektöre hizmet vermeye devam edecektir. Bu ayrıcalığı LİLA SATIŞ NOKTALARI yaşayacaktır.

Lila Kolleksiyon

Perdenin yeri nedir evlerimizde? Ne katar onlara? Camlarını örtmek midir amaç ya da dış dünya ile araya “perde” çekmek midir?

Başlangıçta evet… Ama bugün ev dekorasyonunun vazgeçilmezidir perde. Evlerinizde oturduğunuz koltukla, üzerinde yürüdüğünüz halıyla ve duvarlarınızın rengi ile bütünleşip bir ışık gibi sarar evinizi. Aslında perde evlerimize kimlik katar. Bu kimlik perdenizde sizi, sizde de perdenizi yansıtır. Yaşam alanlarınızda sizinle yaşar, sizinle uyur, sizinle uyanır. LİLA bu felsefe ile saygı duyar tercihlerinize…

Baş köşenizde, oturduğunuz odanızda, misafirlerinizi ağırladığınız görkemli salonunuzda, huzurla uykulara daldığınız yatak odanızda, yemeklerinizi pişirdiğiniz ve yediğiniz mutfağınızda, gözbebeğiniz çocuklarınızın odasında sizlerin teveccühü ile pencerelerinizde yerini alarak yaşamınıza renk katmak ister.

Tüm kalite ve zarafeti ile sınırlarınızı zorlayacak, hayalinizdeki perde ile örtüşecek, yepyeni çeşitler ve trendleri takip eden çizgisi ile seçkin noktalarda ulaşabileceğiniz bir koleksiyon sunuyoruz sizlere…

LİLA Koleksiyonun hedefi; bakmaya doyamadığınız, her dokunduğunuzda sizleri farklı düşlerle buluşturan, gözünüze ve gönlünüze hitap eden, arzu ettiğinizde ulaşabileceğiniz ürün demetini beğenilerinize hazır hale getirmektir.

Hedefimiz; kaliteden ve satış sonrası hizmetten ödün vermemek ilkesi ile sizlerle birlikte LİLA markamızı yaşatmak ve yeni nesillere en iyi şekilde taşımaktır. Ülkemize global bir marka kazandırmak, emsallerinin yanında yerini almak ve hatta geçmektir.

Yukarı a